İptal ve İade Şartları
Yasal Haklar İade Koşulları
TÜKETİCİLER İÇİN İADE ŞARTLARI
6502 sayılı yasa uyarınca müşterilerimiz, pesus.com.tr'den almış oldukları ürünleri, teslim alınan tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde iade etme veya başka bir ürünle değiştirme şansına sahiptir. Yasal süreyi aşan bildirimlerde ve 6502 sayılı yasa hükümlerine tabi olmayan müşterilerimizin iade talepleri kabul edilmemektedir. Ürün iade işlemleriniz için ürünü tarafımıza göndermeden önce;
İnternet üzerinden üyelikle verilen siparişlerde;
- Arıza-İade Bildirim Formunu doldurarak kayıt yaptırmanızı rica ederiz.
- İade talebinizin onaylanmasını müteakip e-postayla size bilgi verilecektir.
- Onaylanmış talebinize ilişkin bildirim formunun bilgisayar çıktısını alarak ürünü bu formla birlikte ………………… kargo firması ile karşı ödemeli olarak tarafımıza gönderebilirsiniz. Bildirim formu olmayan ürünler, pesus.com.tr tarafından teslim alınmamaktadır.
İnternet üzerinden üyeliksiz verilen siparişlerde;
- 0212 659 49 28 nolu telefonu arayarak Arıza Bildirim Formundan bildirim kaydı açtırmanızı rica ederiz. Müşteri temsilcilerimizin sizden istediği bilgileri eksiksiz vermeniz gerekmektedir.
- İade talebinizin onaylanmasını takiben müşteri temsilcimiz tarafından size bildirim takip numarası verilecektir.
- Bu takip numarasını ………………… kargo firmasına bildirerek karşı ödemeli olarak tarafımıza gönderebilirsiniz. Bildirim takip numarası olmayan ürünler kargo firması tarafından teslim alınmamaktadır.
Telefonla, 0212 659 49 28'dan verilen siparişlerde;
- 0212 659 49 28 nolu telefonu arayarak Arıza Bildirim Formundan bildirim kaydı açtırmanızı rica ederiz. Müşteri temsilcilerimizin sizden istediği bilgileri eksiksiz vermeniz gerekmektedir.
- İade talebinizin onaylanmasını takiben müşteri temsilcimiz tarafından size bildirim takip numarası verilecektir.
- Bu takip numarasını ………………… kargo firmasına bildirerek karşı ödemeli olarak tarafımıza gönderebilirsiniz. Bildirim takip numarası olmayan ürünler kargo firması tarafından teslim alınmamaktadır.
İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturasıyla birlikte göndermeniz gerekmektedir. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden (ürün birim fiyatı + KDV şeklinde) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri iade faturası kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
385 SAYILI VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ UYARINCA YENİ UYGULAMA!
Eğer vergi mükellefi değilseniz, iade etmek istediğiniz ürün/ürünler ile birlikte arıza iade formu örneğini yada fatura örneğini anlaşmalı kargo firmasına teslim etmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde iade işleminiz tamamlanmayacaktır.
Genel iade şartları;
- İade edilecek ürünler mutlaka ürüne ait orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte gönderilmelidir.
- Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (Örnek: orijinal kutu üzerine kargo etiketi yapıştırılmış ve kargo koli bandı ile bantlanmış ürünler kabul edilmez), tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
- İade etmek istediğiniz ürünle birlikte orijinal fatura (sizdeki bütün kopyaları) ve sitemizden alacağınız bildirim formunu göndermeniz gerekmektedir.
- İade etmek istediğiniz ürün/ürünler ayıplı ise kargo ücreti firmamız tarafından karşılanmaktadır. Bu durumda da sitemizden doldurduğunuz bildirim formunuzla birlikte ………………… kargo firması ile gönderim yapmanız gerekir. Diğer durumlarda ise kargo ücreti size aittir.
- Ürün seçiminde uyumsuzluk problemi yaşanabilecek ürünler için, mutlaka uyum konusunda teknik destek alarak sipariş vermelisiniz. Bu tip ürünlerin orijinal ambalajları açıldığında iade işlemleri mümkün olmamaktadır. (Örnek: hafıza kartları, bilgisayar donanım ve yazılım ürünleri)
Özel ürünler için iade şartları;
- Ürün ekranında yer alan koruma bandı çıkarılmamış olmalıdır. Ekranda ve telefonun diğer yerlerinde çizik, hasar vs. olmamalıdır.
- Bütün standart aksesuarları hasarsız ve tam olarak orijinal paketleriyle birlikte gönderilmelidir.
Adore ürünleri için iade şartları;
1. Ürünler kırık ve kolisinde sıkıntı varsa ürün teslim alınmamalıdır. Tutanak tutularak ürünün kırık olduğundan dolayı alınmadığı bilgisi ile ürün geri çevrilmelidir. Müşterilerinizin hasarlı ürünü aldıklarına dair teslim kağıdını imzalamamaları gerekmektedir. Bu şekilde teslim alınan ürünler için tazmin başlatılamayacağı gibi, tarafımıza ulaşan kırık ürün/ürünler depomuz tarafından da teslim alınmamaktadır.
2. Cayma hakkı ve diğer iadelerde ise müşterilerimiz ürünü ancak aşağıdaki koşullarda iade edebilirler;
- Ürünün tekrar satılabilir durumda olması,
- Ürünün kurulmamış olması,
- Ürünün kolisinin kargoda hasar görmeyecek şekilde kendilerine gönderildiği gibi kargoya teslim edilmesi,
- Ürüne ait fatura, irsaliye vs belgelerin ürünle birlikte gönderilmesi.
- Ürünün iadesiyle ilgili olarak ilk önce müşteri ilişkilerimizle temasa geçilmelidir. Ürünün iadesi onaylandıktan sonra müşteri temsilcilerimiz ürünü nasıl iade edebileceğiniz konusunda size ayrıntılı bilgi verecektir.
3. Ürünlerin üretimden kaynaklı değişim ve iadeleri aşağıdaki koşullarda gerçekleşebilir;
- İade departmanımız tarafından ürünün gerçekten üretim hatası olduğuna dair onay verilmesi,
- Ürünün tamamı ya da ilgili parçasının değişimi hakkında yeni gönderim yapılabilmesi için iade departmanımız tarafından onay verilmesi.
4. Ürünlerin kolisinde hasar olmayıp teslim alınmasından sonra koli içerisinde kırık ve eksik çıkması durumunda ürünler iadeye konu olamayacaktır. Bu gibi durumlarda müşteri temsilcilerimizle iletişime geçilmesi gerekmektedir.
Diğer ürünlerin iade şartları;
Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler (ürünün arızalı veya ayıplı çıkması halleri dışında, açıldıktan sonra sağlık açısından tehlike arz edebilen ürünler; örneğin, kullanım esnasında vücut ile bire bir temas gerektiren ürünler, kulak içi veya kulak üstü kulaklık vb.), tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünlerin iadesi mümkün değildir.
Aşağıdaki ürünlerin iade edilebilmesi, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır.
- Her türlü yazılım ve programlar
- DVD, VCD, CD ve kasetler
- Taşınabilir bilgisayarlar
- Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
- Her türlü kozmetik ürünleri
- Her türlü iç giyim ürünleri
ÖLÜ PİKSEL Hakkında
Sitemizden almış olduğunuz LCD monitör, TV ya da Notebook ürünlerinde ölü piksel olması durumunda uluslararası standartlar çerçevesinde değerlendirme yapılacaktır. LCD Panel üretiminde piksel yapısına dayanan bir teknoloji kullanılmaktadır. Bu teknoloji yapısı gereği, ürünlerin üretimi aşamasında LCD Panel üzerinde "parlak nokta” (Bright Dot) veya karanlık/siyah nokta (Dark Dot) oluşabilmektedir. Monitör üreticileri, üretim sırasında oluşan bu noktaları, belirli adetin altında ve noktaların birbirine uzaklık değerinin belirli değerin altında kaldığı ve aksi belirtilmediği sürece "normal ürün” (ayıplı olmayan ürün) olarak kabul etmektedirler.
- Gelen ürün öncelikle iade departmanımız tarafından incelenir. Gerekirse ürün, yetkili servisine ya da tedarikçi firmaya test için gönderilir. Yukarıdaki şartlara uygunsa iade işlemi başlatılır.
- İade onaylandığında sistemimizdeki telefon numaranızdan iade departmanımız geri ödeme için sizinle irtibata geçecektir.